Genoeg voordelen!

Genoeg voordelen!

Wat zijn nu écht de voordelen van kwaliteitsmanagement?!

Het inrichten van een kwaliteitsmanagementsysteem is ons vak. Onze adviseurs helpen organisaties op een grondige maar pragmatische manier. Maar waar u natuurlijk echt geïnteresseerd in bent is: “What’s in it for me?”,  wat zijn nu écht de voordelen van een kwaliteitsmanagementsysteem? Wij hebben ze voor u op een rijtje gezet.

Kwaliteitsmanagement dient een aantal doelen: het zorgt ervoor dat het gewenste kwaliteitsniveau geborgd is, helpt organisaties om processen en resultaten continu te verbeteren en leidt daarmee niet alleen tot tevreden klanten maar ook tot hoger rendement van uw organisatie.

De concrete voordelen van een kwaliteitsmanagementsysteem zijn onder meer:

  • Verhogen van de winst: het verhogen van de effectiviteit en efficiency van uw organisatie leidt per definitie tot lagere kosten.
  • Verhogen van de omzet: ISO 9001 wordt veelal gevraagd bij aanbestedingen. Een organisatie met een certificaat maakt dus meer kans op de opdracht.
  • De optimale route naar uw organisatiedoelen: een kwaliteitsmanagementsysteem is een managementinstrument. Organisatiedoelen worden meetbaar en daarmee beter realiseerbaar.
  • Bewijs van geleverde kwaliteit: een goed kwaliteitsmanagementsysteem helpt u kwaliteit van producten aan te tonen.
  • Tevreden klanten zijn trouwe klanten: door het kwaliteitsmanagementsysteem effectief toe te passen wordt de klanttevredenheid verhoogd.
  • Niemand is onmisbaar: een KMS geeft duidelijkheid in het werk; processen en procedures worden waar nodig duidelijk beschreven zodat taken en verantwoordelijkheden eenvoudig overdraagbaar zijn.

Denkt u na het lezen van deze voordelen: Dat willen wij natuurlijk ook! Wie kan mij helpen aan zo’n kwaliteitsmanagementsysteem en/of een ISO-certificaat? Neem dan vrijblijvend contact op met Roland Blaauw van SAM Kwaliteit (06-43029595 of rjblaauw@sam-kwaliteit.nl) om de mogelijkheden te bespreken.